неделя, 13 август 2017 г.

За мен супер средството срещу запек е салатата от варено цвекло. Фигурин също

За разлика от лекарствата, цвеклото не вреди на черния дроб, пък и на целия организъм. В комбинация с Фигурин даже го лекува.

Другото му предимство е, че няма странични действия като пристъпите на остра диария. Пил съм хапчета. С тях е невъзможно да излезеш от къщи. Диарията може да те хване на всяко място.

Друго голямо предимство на цвеклото е, че хем те спасява от запека, хем лекува и други проблеми. Например пречи на вредните бактерии да се развиват в червата. Освен това чисти черния дроб. Доколкото знам, най-често запек се получава заради нарушена работа на жлъчката и отделянето на жлъчния сок, откъдето се нарушава и моториката на червата. А цвеклото им идва направо като балсам.

Цвеклото дава витамини от В-групата и помага за усвояването на други видове витамини. Така то помага за справяне с депресиите, които често съпровождат епизодите на запек.

И накрая – намалява холестерола, подобрява капилярите, почиства бъбреците и кръвта, нормализира киселинността в организма и даже защитава от тежки метали.

Вижте и ТОВА: Какви билки за разхлабване се пият при запек!?

Аз си го правя на пара, защото ако се вари по обикновения начин, голяма част от полезните му вещества се разрушават и си заминават с водата. Като сваря цвеклото, го рендосвам на едрото ренде, подправям го със зехтин и ябълков оцет (и той е слабителен), нарязвам на малки парченца кисела ябълка и поръсвам със семена. Става бомба! И ябълката, и семената са естествени храни срещу констипация. Въобще всички съставки в салата помагат за по-бързо и лесно изхождане, ще ме извинявате за израза. Чувал съм, че й казват „метла“. Яде се на вечеря, тя през нощта си свършва работата и сутринта няма проблеми. Освен че оправя запека, тя изкарва и шлаките и токсините от червата. Наистина е като метла.

При слабо запичане си правя тази салата от цвекло и за една вечер се оправям. Но когато се закучи работата (аз съм си склонен към запеци), тогава минавам на план Б.

План Б е Фигурин + цвекло. 

Фигурин е чай от 28 билки, който го дават на жените за отслабване. Той затова и така се нарича: Фигурин от „фигура“, тоест оправя фигурите. Жената беше взела от една приятелка 2-3 пакетчета с кутията, да го пробва. Като се зачетох – ами той бил направен само за запек! Повечето треви в него се дават точно при запичане.

Запарихме чая – жената да пробва да отслабва, аз – за запека. Нищо не стана от 1 пакетче, обаче усетих, че ще проработи. Купихме цяла кутия. Голям късмет, че така стана, иначе кой ще ти обърне внимание на чай за отслабване. Оказа се, че наистина ми помага за запека. Положителното е, че работи предварително – запичанията ми намаляха, започнаха да стават по-слаби, така да се каже.

Във Фигурина са включили резене и лен. Тях ги знам отпреди, че помагат за изхождане. Освен това зърнастец – и той очиства. Има няколко, които регулират храносмилането – глухарчето например. Сложили са маточина за червата, мента и още някои други срещу газове. Няколко от билките са срещу болки и успокояващи – мента, валериана, гръмотрън, комунига. Мечото грозде и кантариона – срещу възпаления. Риганът оправя  киселинността.

Хвощът и хмелът махат застояли отлагания по червата, много са полезни. Има и върбинка – тя е за тези, които се изтощават от често запичане и изпитват умора заради отравянето на организма. Цикорията и мащерката също са идеални за стомах. Пчелник и слез не бях чувал. И те – много полезни. Не знам как са се сетили да съберат толкова много билки в един чай, но браво! Много добре са ги подбрали.
В. Владимиров

Сега ако се случи да закъсам – макар че вече ми се случва рядко, комбинирам Фигурин и цвекло. През деня пия чай – по три пъти, вечерта ям салата и нищо друго. На другия ден съм бомба. Но не спирам Фигурина – билките трябва да се пият регулярно, не може иначе.

Васил Владимиров, Стара Загора

Няма коментари:

Публикуване на коментар